U ciebie czy u mnie? • Vider • Online
Wczytaj więcej komentarzy... (37)
Walentynki zmuszają wiele osób do smutku nie tylko z powodu naszego nieszczęśliwego życia miłosnego, ale także z powodu coraz bardziej opłakanego stanu komedii romantycznych, gatunku, który niedawno powrócił, ale wciąż potrzebuje impulsu, aby powrócić do pełni życia. Po wyraźnym niedoborze tych filmów, ogromna ilość 90-minutowych spotkań z udziałem streamerów była konsekwentna, ale jednocześnie rozczarowująca, być może nieszkodliwa, ale coraz bardziej irytująca dla tych z nas, którzy pamiętają najlepsze filmy tego gatunku. Choć nie oczekujemy, że te filmy będą całkowicie rewolucyjne, to jednak nieraz jesteśmy zawiedzeni lenistwem scenarzystów i reżyserów, którzy zdają się być na wpół śpiący i nie angażować się w tworzenie czegoś nowego.
Powrót Reese Witherspoon do kina i do gatunku komedii romantycznej po sześciu latach od „Powrotu do domu” wydawał się obiecujący, ale Netflixowy film U ciebie czy u mnie? CDA, który łączy ją z Ashtonem Kutcherem, jest niestety zapomniany niemal tak samo szybko, jak większość podobnych filmów, które ostatnio były nam podawane na tacy, jednak bardziej rozczarowujący, biorąc pod uwagę jej zaangażowanie, a także scenarzystki i reżyserki Aline Brosha McKenny. Mimo że McKenny miała w swoim dorobku inteligentne i czarujące scenariusze do „27 sukienek”, „Diabeł ubiera się u Prady” i „Morning Glory”, które były często niedoceniane, to wciąż zdumiewające, że jej debiut reżyserski, U ciebie czy u mnie?, okazał się aż tak słaby.
Fabuła całego filmu łączy w sobie elementy znane z przeszłości komedii romantycznych: przyjaciele, którzy są jak bracia z „Kiedy Harry poznał Sally”, para wielkich gwiazd, którzy spędzają razem tylko jedną scenę w całym filmie „Bezsenność w Seattle” i zamiana domów z „Święta”. Jednak, to nie tylko nudna mieszanka składników, ale raczej mieszanka, która zostawia nas zimnymi. Już na początku, podczas sceny otwierającej z 2003 roku, kiedy bohaterowie Witherspoon i Kutcher mają pijacką przygodę na jedną noc, piosenka „The Great Escape” Gwen Stefani i Akona prowadzi scenę, która jest zaśmiecona fragmentami tekstu na ekranie, mówiącymi nam, jak bardzo to wszystko jest w 2003 roku (kierowca ciężarówki hat – check). Jednak, ten efekciarski rozkwit jest porzucony do samego końca.
Film U ciebie czy u mnie? CDA przenosi nas do teraźniejszości, gdzie samotna matka Witherspoon mieszka w Los Angeles, a Kutcher jest chciwym człowiekiem w Brooklynie. Przez tydzień przebywają w swoich domach – ona, żeby ukończyć kurs w college’u, a on, żeby opiekować się jej synem – i w końcu zdają sobie sprawę, że może powinni mieszkać w tym samym mieście, ale nie ma już nagród za odgadnięcie oczywistości.
Przez krótki czas wydawało się, że Witherspoon, po latach grania w filmach o samolotach, w końcu powraca na Ziemię. Wczesne prace aktorki pokazywały odważną młodą artystkę, która działała bez strachu i ograniczeń, popychając siebie i nas jako publiczność w mrocznych i wymagających filmach, takich jak Freeway, Election, American Psycho, Best Laid Plans i Pleasantville. Zasłużony sukces Legalnej blondynki z 2001 roku powoli ją uwięził w uroczym trybie, obsadzając ją jako ukochaną Ameryki, pozbawioną języka i bez prawdziwego wyzwania. Jednak to adaptacja książki Wild Cheryl Strayed z 2014 roku odciągnęła ją od rutyny, przypominając jej o tym, co może i jest gotowa zrobić. To doprowadziło do jej małej roli w Inherent Vice oraz zawiłych domowych emocji w Big Little Lies. Niestety, większość jej czasu teraz pochłania śmiesznie okropny, nienawistny zegarek Apple The Morning Show.
Jej najnowsza rola w Twoim miejscu lub moim miała być powrotem na duży ekran, ale niestety film trzyma się najnudniejszych stereotypów płci. To frustrujące, zwłaszcza gdy nie ma żadnej prawdziwej tekstury lub szczegółów. Aktorka lubi gotować, a jej partner lubi kobiecość. O wiele bardziej interesująca wersja przedstawiałaby odwrócenie ról, on jako czepiający się ojciec, a ona jako osoba fobiczna wobec zobowiązań. Film zawiera krótkie przebłyski czegoś bardziej interesującego i dorosłego – playboy Kutchera jest zdrowiejącym alkoholikiem, matka Witherspoon była alkoholiczką, a ich przyjaźń została wystawiona na ciężką próbę. Są to sugestie, że scenariusz był w pewnym momencie bardziej złożony emocjonalnie. Niestety, wszystko zostało sprowadzone do zera, a to, co mogło wydawać się co najmniej luźno ugruntowane, szybko zamienia się w głupią kreskówkę z dwoma mdłymi i przeważnie nienagannymi tropami, wspieranymi przez absurdalne jednonutowe postacie grane do rękojeści przez Zoe Chao i Steve’a Zahna, jakby byli w filmie dla dzieci. Nawet jako błyszcząca formuła, film nigdy nie jest nawet blisko bycia tak zabawnym lub romantycznym, jak powinien, pozbawiony musujących jednolinijek i utrudniony przez parę walczącą o zebranie chemii podczas rozmów telefonicznych.
Sprawdź podobne filmy:
[variable_1] się zarejestrował(a). Przyjemnego seansu!
Ogromna baza filmów, Polecam !!
Opłaca się tutaj czegoś szukać?
mi wszystko działa, wyszukałem film
W końcu coś, co działa bez zarzutów i w świetnej jakości. Super!
Kino z najwyższej półki 😍