Bezmiar • Vider • Online
Wczytaj więcej komentarzy... (37)
Cały Film Manuela Crialese to dramat dotyczący dysfunkcyjnej rodziny oraz wielopokoleniowego nieszczęścia. Jest to opowieść o cichej desperacji oraz skrytej tęsknocie, która drzemie zarówno w sercach nastolatków, jak i osób w średnim wieku. Hollywood mógłby osadzić taką historię na przedmieściach, ale Crialese umieścił ją w samym centrum prosperującego i tętniącego życiem Rzymu w 1970 roku.
Bohaterowie filmu Bezmiar dążą do czegoś więcej – do wyzwolenia, pocieszającego objawienia, a nawet wielkiego osobistego odkrycia. Gesty, które film nam przedstawia po drodze, są intrygujące, zwłaszcza wspaniałe sekwencje eskapistycznej fantazji pop-choreografii, które są na wyższym poziomie inspiracji niż cokolwiek innego tutaj. Nie sądzę, aby Bezmiar CDA w pełni oddał to, czego dąży, i nie jestem pewien, czy Penélope Cruz gra tu na swoje największe atuty, choć oczywiście wciela się w swoją rolę znakomicie. Jednakże, Crialese ma żarliwość i styl, a te fantastyczne światy mogą mieć nawet odrobinę cudownego Milanu De Siki.
Clara (Cruz) to piękna hiszpańska matka trójki dzieci, która mieszka w Rzymie. Jednak coraz trudniej jest jej ignorować fakt, że jej mąż-biznesmen Felice (Vincenzo Amato) zdradza ją ze swoją sekretarką i uważa to za swoje prawo. Ich najstarsza córka, Adri (Luana Giuliani), cierpi na dysforię płciową, co w 1970 roku było tematem tabu. Teraz nosi chłopięce ubrania, identyfikuje się jako chłopiec o imieniu „Andrea” i twierdzi, że jest potomkiem kosmitów. Andrea ma zwyczaj przemykać się przez trzciny oddzielające miasto od rozwijających się przedmieść i spotykać się z dziewczyną z robotniczego obozu.
Clara utożsamia się z dziećmi i często zachowuje się dziecinnie. Z Adri/Andreą grają w grę, w której biegną przez zatłoczone ulice Rzymu i krzyczą na całe gardło. Na jednym z rodzinnych przyjęć, kiedy Adri/Andrea i inne dzieci eksplorują podziemne rury kanalizacyjne pod domem, Clara wprawia w zakłopotanie pozostałych dorosłych po prostu się bawiąc. Podczas uroczystej kolacji Clara wchodzi pod stół, zachowując się jak małe dziecko.
Clara wyraźnie zmierza do punktu załamania, a jej zachowanie ma solidne podłoże dramatyczne. Jednak czasami wydaje się trochę nienaturalne i nieporadne widzieć Cruz w takich sytuacjach, które nie dorównują subtelności i wrażliwości jej pracy z Almodóvarem. Niemniej jednak, sekwencje piosenek i tańców, które Clara wykonuje z dziećmi, szczególnie scena otwierająca z przebojem z lat 70 Rumore/Si, Ci Sto autorstwa Raffaelli Carrà, są spektakularne i stanowią gratkę dla miłośników włoskiej muzyki pop.
Sprawdź podobne filmy:
[variable_1] się zarejestrował(a). Przyjemnego seansu!
Wow, totalnie mnie zaskoczyło! Wszystko w najwyższej jakości. Super! Wyszukiwarka działa błyskawicznie 🚀
Niesamowita historia i genialne aktorstwo 👏 Ten film zostanie ze mną na długo
W końcu coś, co działa bez zarzutów i w świetnej jakości. Super!
Zdecydowanie polecam. Najlepsza jakość w porównaniu do innych serwisów. Super szybkie ładowanie filmów